Road to WRTC 2018 (1. dio)
WRTC 2018 – World Radiosport Team Championship – svojevrsna radio-amaterska Olimpijada i ujedno najvažniji radio-amaterski događaj u godini kada je u pitanju takmičarski odnosno sportski aspekt ovog hobija.
Kakav je osjećaj biti deo ovog planetarnog događaja za radio-amaterizam kao i samo učešće u njemu pratićemo narednih nekoliko dana očima Marka Tomaševića 4O9TTT koji je deo E73A/4O3A Sponsored Team #4.
T -xyz (kako sve počinje)
Da bih ovu priču dočarao na najbolji mogući način, potrebno je prethodno da svi znaju šta je zapravo WRTC i kako se stiče status učesnika na ovom takmičenju.
Cilj je okupiti najbolje od najboljih contestera (takmičara) na planeti kao i one koji svojom posvećenošću radio-amaterizmu mogu da donesu nešto novo sportskom aspektu ovog hobija. Prema tome, dva su načina na koji jedan tim može da se kvalifikuje za učešće na WRTC takmičenju – vrhunskim rezultatima u najvećim radio-amaterskim takmičenjima (CQ WW), ili prihvatanjem aplikacije sponzorisanog tima koji prije svega ima za cilj da poštujući pravila takmičenja koja važe za sve učesnike, donese i neko novo tehničko ili operatorsko rješenje koje će doprinijeti razvoju sportskog pravca radio-amaterizma.
Veliko je pitanje koja grupa timova ima teži zadatak, da li ona koja četiri godine mora u kontinuitetu da pokazuje vrhunske takmičarske rezultate, ili ona koja u takmičenje mora da donese nova tehnička rješenja na osnovu četvorogodišnjeg istraživanja, testiranja i ulaganja u razvoj neke nove tehnologije.
Moje iskustvo je, rekao bih na sreću, ovo drugo, jer mi je izuzetna čast da budem deo E73A/4O3A Sponsored Team-a #4 koji je upravo prethodnih nekoliko godina radio nečemu po čemu će, nadam se, ostati upamćen ovogodišnji WRTC – baš kao što je i 2014. godine WRTC ostao upamćen po poduhvatu 4O3A tima – uvođenje triplexera u radio-amaterizam, koji su danas nezaobilazni deo gotovo svake ozbiljnije takmičarske stanice pa čak i samog WRTC 2018.
T -5 (dan pred polazak)
Sam dan pred polazak na neki važan događaj poput ovog je uvijek pun nervoze. Neprekidno provjeravanje da li sve radi kako je i zamišljeno i nepregledan spisak svega onoga što treba ponijeti sa sobom na put koji je dugačak gotovo 2000km. Čak i najmanja zaboravljena sitnica poput jednog konektora može srušiti sve ono što je godinama pripremano i za šta smo se svi kao tim spremali.
Naravno, na kraju dana je uvijek sve spremno i nikad nema kašnjenja, ali ono što nije moguće izbaciti iz glave prva dva dana je: “da li sam zaboravio ‘ovo’ ili ‘ono’…”. Mislim da ćemo morati sačekati petak – dan koji je predviđen za izvlačenje lokacije sa koje će naš tim raditi ovo takmičenje, da bi smo saznali da li je sve spakovano…a svi se nekako nadamo da jeste.
T -4 (dan polaska)
Buđenje u 5.00, polazak u 6.00 – takav je plan kako bi smo prvi dan ovog putovanja prešli veći deo puta i došli do jugoistočne granice Njemačke, na “samo” 5 sati od naše konačne destinacije. Još jednom se prolazi kompletan spisak opreme koja se polako redom slaže u kombi koji će nam biti centar druženja narednih 17 sati koliko ukupno traje put do gradića Wittenberga, u blizini Berlina.
Ranko 4O3A, Nikola YU1XDX, Dragiša 4O9ITT i moja malenkost 4O9TTT smo spremni i samo nam još nedostaje Ivo E73A koji nas čeka usput nedaleko od Splita gdje pravimo i prvu pauzu za “jutarnju kavu”.
Iako je pred nama još veliki deo puta, sve mnogo brže prođe uz zajedničku diskusiju i planiranje svega onoga što nas čeka tokom narednih nekoliko dana u našoj “ekspediciji”.
Gotovo cijelim putem tokom prolaska kroz Austriju pratila nas je obilna kiša, ali ipak tik prije mraka stižemo u Obernzell, mali gradić na granici Njemačke i Austrije gdje saznajemo vrlo loše vijesti – sve ono što smo radili i pripremali “pada u vodu” – Sudijski komitet WRTC-a objavljuje interpretaciju jednog dijela pravila, samo dan prije zvaničnog okupljanja svih takmičara, kojim se remeti kompletan koncept naše tehničke inovacije koju smo namjeravali predstaviti……šta sada ???
Nastaviće se…
by Marko Tomašević 4O9TTT